суббота, 20 мая 2017 г.

Модель випускника сучасної школи

Автор: Онищук Алла Дмитрівна, вчитель математики,   спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, вчитель - методист.
                       Автор: Онищук Алла Дмитрівна, вчитель математики, 
спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, вчитель - методист.
Презентація досвіду:
               
         
Кожен із нас приходить у життя з природженою здатністю жити щасливо й успішно. А ми повинні збагатити цю здатність знаннями і навичками, які допомогли б нам її реалізувати якомога ефективніше.

Р.Кіосак
 
          Згідно з державними нормативними документами,а саме Національна доктрина розвитку освіти в Україні в XXI столітті, Державній національній програмі «Осві­та», законі України «Про загальну середню освіту», Державному стандарті початкової, базової і повної середньої  освіти,Концепції «Нової Української школи»,концепції національно-патріотичного виховання, найважливішим завданням, що стоїть перед сучасною освітою та державою є формування освіченої, творчої особистості, яка вміє самостійно й критично мислити, працювати в різних ситуаціях, самостійно вирішувати світоглядні, пізнавальні, політичні, моральні, комунікативні, організаційні проблеми, що і складають зміст сучасної освіти.
Суспільство вимагає від випускника не лише глибоких теоретичних знань, а, в першу чергу, здатності самостійно їх застосовувати в нестандартних, постійно змінюваних життєвих ситуаціях. Сучасний ринок праці ставить до молодого покоління фахівців високі вимоги. У всіх сферах діяльності все більшого значення набувають такі якості як соціальна відповідальність, адекватне сприйняття та реагування на нові фактори, самостійність та оперативність у прийнятті рішень, готовність швидко адаптуватися до нових умов праці та інші якості, що визначають соціальну та професійну компетентність особистості.
Випускник сучасної школи повинен бути здатним ретельно аналізувати обставини та приймати виважені, відповідальні рішення, творчо і плідно взаємодіяти із суспільством й в такий спосіб досягати статусу повноправних та компетентних громадян.
 Завдання сучасної школи - навчити жити, а місія – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості. Таким чином, одним з найважливіших стратегічних завдань на сьогоднішньому етапі    є створення умов для успішної соціалізації учнів, формування в них не лише предметних, а, в першу чергу, ціннісних компетентностей особистості.  
“Компетентність – динамічна комбінація знань, способів мислення, поглядів, цінностей, навичок, умінь, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно провадити професійну або подальшу навчальну діяльність”.
Ключові компетентності – ті, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити особисту реалізацію та життєвий успіх протягом усього життя.
 Вміння, які  діти набувають під час вивчення різних предметів на всіх етапах освіти:
• уміння читати і розуміти прочитане
• уміння висловлювати думку усно і письмово
• критичне мислення
 • здатність логічно обґрунтовувати позицію
 • виявляти ініціативу
• творити
• уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення
 • уміння конструктивно керувати емоціями
• застосовувати емоційний інтелект
• здатність співпрацювати
поєднуючи зі ключовими компетентностями, якими повинен володіти випускник сучасної школи :
1.Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами.  
2.Спілкування іноземними мовами.  
3.Математична компетентність.  .
4. Інформаційно-цифрова   
5. Уміння вчитися впродовж життя.  
6. Основні компетентності у природничих науках і технологіях. 
7.  Обізнаність та самовираження у сфері культури.  
 8. Екологічна грамотність і здорове життя. 
9.Ініціативність і підприємливість 
10. Соціальна та громадянська компетентності.  
створюють « канву» розвитку учня    , яка є основою для успішної самореалізації  – як особистості, громадянина і фахівця.
Буди компетентним – зовсім не означає отримати багаж цінних знань, умінь та навичок. Це здатність та готовність особистості систематизувати та виявляти знання, уміння, навички у необхідний момент. Компетентність випускника школи – це його функціональна грамотність, яка дає змогу ефективно розв’язувати проблеми, що виникають у життєвих ситуаціях, на основі використання набутих у шкільні роки знань, умінь та навичок.  
Компетентність завжди передбачає ініціативу, організаторські здібності, високу свідомість та здатність адекватно оцінювати власні дії, що виводять особистість на рівень нових можливостей особистісного та професійного становлення.
Об’єднання ключових компетентностей формують – особистість, інноватара та патріота та створюють модель випускника сучасної школи.
 Як результат – це випускник який усвідомлює свою належність до українського народу, європейської цивілізації; орієнтуються в реаліях і перспективах соціокультурної динаміки; підготовлений до життя у постійно змінюваному, конкурентному, взаємозалежному світі, готовий до виконання соціальних ролей:
-        Я – успішний учень, у дорослому житті – успішний працівник;
-        Я – система громадянських компетентностей, у дорослому житті - свідомий    громадянин;
-        Я – система ціннісних ставлень, у дорослому житті - успішний сім’янин. 

ОСВІЧЕНІ УКРАЇНЦІ, ВСЕБІЧНО РОЗВИНЕНІ, ВІДПОВІДАЛЬНІ ГРОМАДЯНИ І ПАТРІОТИ, ЗДАТНІ ДО РИЗИКУ ТА ІННОВАЦІЙ, – ОСЬ ХТО ПОВЕДЕ УКРАЇНСЬКУ ЕКОНОМІКУ ВПЕРЕД У ХХІ СТОЛІТТІ.

Комментариев нет:

Отправить комментарий